Vous êtes sur la page 1sur 2

Pocong

Hantu yang berbungkus macam lepat pisang baru masak ni memang mudah
cari
kelemahannya. Kita hanya perrlu bukak tali pengikat di atas
kepalanya dan
tarik kain balutannya. Sudah tentu dia akan berasa malu kerana dia
tidak
pakai apa-apa pun, selain kain kapan pembungkusnya tu.

Langsuir
Dia ni suka pandang muka kita, jadi beranikan diri anda tenung
balik muka
dia sambil jelir-jelir lidah.? Kalau tak pun tunjuk cermin muka
kat dia,
pasti dia tersipu-sipu malu.

Pontianak
Hantu yang suka ketawa. Kalau terserempak dengan dia, kita pun
mestilah
ketawa sama. Kalau boleh kita cuba mengilai lebih kuat dari dia,
tentu dia
boring.

Hantu Raya
Hantu ni suka beraya dan suka menyamar jadi tuan dia. Cara
mengalahkannya,
senang aje, sambutlah hari raya tiap kali jumpa dia, bagi duit
raya, ajak
main meriam buluh, suruh kacau dodol atau jaga lemang.? Tentu dia
tak kacau
kita sebab banyak kerja dan aktiviti lain dia nak buat.

Hantu Galah
Hantu ni la yang paling tinggi di muka bumi. Kalau terjumpa dia,
kita
hendaklah meniarap. Pasti dia tak perasan kita ada di situ.

Jerangkung
Dia ni ada kulit tapi nipis. Tinggal rangka saja, dan paling mudah
untuk
menewaskannya. Kita hanya perlu tunjal dahinya dengan telunjuk dan
lihat
gerak-gerinya mengimbangi badan untuk berdiri tegak.

Toyol
Lagi senang kalau nak kalahkan dia, bagi duit satu sen
berguni-guni..nanti
dia ingat duit emas, lepas tu dia pikul bawak balik bagi
tuannya...lepas tu
sah-sah lah dapat penampau Jepun dari tuannya kerana mana nak tukar
duit
satu sen banyak2 tu...

Hantu Ponteng (MC)


Yang ni payah sikit nak cakap sebab, hantu-hantu ni cam korang
lerrr..takder kerja lain asyik ponteng kerja, lepaih tu nengok
e-mail.....macam sekarang nih..sah-sah tengah baca
e-mail nie.......macamana nak jawab.....korang sendiri gak jadik
hantu..jadi banyak-banyaklah buat kerja .....