Vous êtes sur la page 1sur 4

Passatge de la Sang 5, despatx 11. Valncia 46002.

Telfon: 963 529 607 Fax: 963 943 797

gonzaloanaya@gonzaloanaya.com www.gonzaloanaya.com

La Confederacin Gonzalo Anaya se suma al Sindicato de Estudiantes para secundar la huelga del prximo 18 de octubre

La Confederacin Gonzalo Anaya dAMPAs de la Comunitat Valenciana, integrada por FAPA Castell Penyagolosa, FAPA-Valncia y FAPA Enric Valor Alacant se ha sumado a la semana de lucha convocada por el Sindicato de Estudiantes y a la jornada de huelga del prximo jueves 18 de octubre, convocada por CEAPA. Con el objetivo de mostrar conjuntamente, alumnado y familias, el rechazo del escenario actual que vive la educacin pblica en Espaa y concretamente en la Comunidad Valenciana. La Confederacin de AMPA, mayoritaria de la Comunidad Valenciana, cree que es necesaria esta actuacin conjunta frente a la grave situacin actual de recortes y desmantelamiento que est sufriendo la educacin como servicio pblico fundamental. Y lo cree por estos motivos: La eliminacin de todo tipo de ayudas al alumnado y a las familias en estos tiempos tan difciles de crisis asfixiante, el incremento de tasas universitarias, la reduccin de becas de libros y el impago de las becas del curso anterior, las becas de comedor escolar, becas transporte escolar, la no solucin por costumbre de los barracones escolares, etc atentan contra el principio de gratuidad de la enseanza contenido en la constitucin espaola y que garantiza la igualdad de oportunidades para todos los alumnos sin excepcin. No podemos asumir como habitual que haya nios que vayan a clase sin libros y sin material escolar por falta de recursos. En la Comunidad Valenciana el aumento innecesario de das para obtener profesorado sustituto para las bajas; el aumento del nmero de horas lectivas a los docentes que no dedicarn a otras actividades necesarias; el aumento de ratios y la correspondiente supresin de grupos en todos los niveles; el despido de un gran nmero de docentes interinos; la contratacin de becarios mileuristas de ingls; y la supresin de grupos de compensatoria, acogida, diversificacin y desdoblamientos, estn convirtiendo a la educacin pblica en un servicio asistencial lejos de dotarla de calidad. A nivel estatal la nueva ley educativa del ministro Wert aviva la necesidad de movilizacin y de acciones reivindicativas. Los padres y madres rechazamos que cada nuevo gobierno traiga consigo una nueva ley de educacin que no cuenta con el consenso de los diferentes sectores sociales, que nace con una serie de matices ideolgicos y lo ms importante que desestabiliza a las comunidades educativas.

Passatge de la Sang 5, despatx 11. Valncia 46002. Telfon: 963 529 607 Fax: 963 943 797

gonzaloanaya@gonzaloanaya.com www.gonzaloanaya.com

El desmantelamiento de la escuela pblica es una realidad a nivel estatal y en nuestra autonoma. La desviacin de fondos pblicos a entidades privadas deja sin la financiacin que le corresponde a la educacin pblica y la convierte en precaria, mientras tanto nuestros gobernantes buscan la manera de construir escuelas privadas alegando el engao de que por encima de todo debe prevalecer la libertad de eleccin de los padres.

En este sentido, la Confederacin Gonzalo Anaya junto a los estudiantes tambin exigimos: -El cese del Ministro Wert -La retirada del anteproyecto de la LOMCE -La paralizacin de los recortes y del desmantelamiento de la escuela pblica -La apertura de un proceso de dilogo con todos los sectores de la comunidad educativa para lograr de una vez la calidad de la educacin pblica. Por tanto convocamos a todas nuestras AMPA a unirse a las acciones reivindicativas y manifestaciones convocadas por el Sindicato de Estudiantes que tendrn lugar entre los das 15 y 19 de octubre. Solicitamos a las familias que secunden la huelga del prximo jueves 18 de octubre y que no lleven a sus hijos al colegio ese da.

Passatge de la Sang 5, despatx 11. Valncia 46002. Telfon: 963 529 607 Fax: 963 943 797

gonzaloanaya@gonzaloanaya.com www.gonzaloanaya.com

La Confederaci Gonzalo Anaya se suma al Sindicat dEstudiants per a secundar la vaga del prxim 18 doctubre
La Confederaci Gonzalo Anaya dAMPAs de la Comunitat Valenciana, integrada per FAPA Castell Penyagolosa, FAPA-Valncia i FAPA Enric Valor Alacant s'ha sumat a la setmana de lluita convocada pel Sindicat d'Estudiants i a la jornada de vaga del prxim dijous 18 d'octubre, convocada per CEAPA. Amb l'objectiu de mostrar conjuntament, alumnat i famlies, el rebuig de l'escenari actual que viu l'educaci pblica a Espanya i concretament a la Comunitat Valenciana. La Confederaci d AMPA, majoritria de la Comunitat Valenciana, creu que s necessria aquesta actuaci conjunta davant la greu situaci actual de retallades i desmantellament que est patint l'educaci com servei pblic fonamental. I ho creu per aquests motius: L'eliminaci de tot tipus d'ajudes a l'alumnat i a les famlies en aquests temps tan difcils de crisi asfixiant, l'increment de taxes universitries, la reducci de beques de llibres i l'impagament de les beques del curs anterior, les beques de menjador escolar, beques de transport escolar, la no soluci per costum dels barracons escolars, etc, atempten contra el principi de gratutat de l'ensenyament contingut en la constituci espanyola i que garanteix la igualtat d'oportunitats per a tots els alumnes sense excepci. No podem assumir com habitual que haja xiquets que vagen a classe sense llibres i sense material escolar per falta de recursos. En la Comunitat Valenciana l'augment innecessari de dies per a obtenir professorat substitut per a les baixes; l'augment del nombre d'hores lectives als docents que no dedicaran a altres activitats necessries; l'augment de rtios i la corresponent supressi de grups en tots els nivells; l'acomiadament d'un gran nombre de docents interins; la contractaci de becaris mileuristes d'angls; i la supressi de grups de compensatria, acollida, diversificaci i desdoblaments, estan convertint a l'educaci pblica en un servei assistencial lluny de dotar-la de qualitat. A nivell estatal, la nova llei educativa del ministre Wert aviva la necessitat de mobilitzaci i d' accions reivindicatives. Els pares i mares rebutjem que cada nou govern porte una nova llei d'educaci que no conta amb el consens dels diferents sectors socials, que naix amb una srie de matisos ideolgics i el ms important que desestabilitza a les comunitats educatives.

Passatge de la Sang 5, despatx 11. Valncia 46002. Telfon: 963 529 607 Fax: 963 943 797

gonzaloanaya@gonzaloanaya.com www.gonzaloanaya.com

El desmantellament de l'escola pblica s una realitat a nivell estatal i en la nostra autonomia. La desviaci de fons pblics a entitats privades deixa sense el finanament que licorrespon a l'educaci pblica i la converteix en precria, mentrestant els nostres governants cerquen la manera de construir escoles privades allegant l'engany que per sobre de tot ha de prevaldre la llibertat d'elecci dels pares.

En aquest sentit, la Confederaci Gonzalo Anaya al costat dels estudiants tamb exigim: -El cessament del Ministre Wert -La retirada de l'avantprojecte de la LOMCE -La paralitzaci de les retallades i del desmantellament de l'escola pblica -L'obertura d'un procs de dileg amb tots els sectors de la comunitat educativa per a assolir d'una vegada la qualitat de l'educaci pblica. Per tant, convoquem a totes les nostres AMPA a unir-se a les accions reivindicatives i manifestacions convocades pel sindicat d'Estudiants que tindran lloc entre els dies 15 i 19 d'octubre. Sollicitem a les famlies que secunden la vaga del prxim dijous 18 d'octubre i que no porten als seus fills al collegi aquest dia.

Vous aimerez peut-être aussi